.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همراه با توضیحات شفاف رئیس شورای روستا ؛
اعتراض شدید گرجی محله ای ها به مصوبه الحاق به رستمکلا
شمال نیوز : به لحاظ اجتماعی، فرهیختگان گرجی، در تمام عرصه‌ها اعم از زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی و موسیقی و آیینی از سرآمدان استان هستند.....

شمال نیوز: مردم ولایتمدار و شهید پرور روستای گرجی‎محله بهشهر با برگزاری تجمعات مسالمت آمیز، مخالفت شدید خود را با مصوبه الحاق گرجی‎محله به رستمکلا اعلام کردند.

به گزارش شمال نیوز، روستای گرجی‌محله از توابع بخش مرکزی و در ضلع غربی بهشهر قرار داشته و و دارای بحدود هشت هزار جمعیت است .

روستای گرجی‎محله دارای قدمت حدود 415 ساله است و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرینی های فراوانی را نموده و اینک مردم این روستا با قابلیت های فراوان سیاسی ، اقتصادی و نیروی انسانی خواستار تبدیل به « گرجی شهر »  می باشند .

مردم این روستا که به شدت با الحاق به رستم کلا مخالف هستند در تجمعات خود با حمل پلاکاردهایی تبعیت خود را از مقام معظم رهبری اعلام و وفاداری حود به آرمان های امام راحل را به مسئولین یادآور می شوند و در عین حال از دولت می خواهند مانع از تضییع حق آنان شود .
 



متاسفانه برخی رسانه ها با نادیده انگاشتن حق قانونی اعتراض مردم این روستا حقیقت را به گونه ای دیگر وانمود می کنند در حالی که این روزها مردم گرجی محله یکصدا مخالف الحاق به رستم کلا می باشند .

هفته گذشته خبری  با عنوان "کشمکش برای الحاق گرجی‌محله به رستمکلا در شرق مازندران" روی خروجی یکی از خبرگزاری ها قرار گرفت که واکنش‌های مختلفی را با خود به‌همراه داشت.


یکی از این واکنش‌ها، جوابیه‌ای است که از سوی بیژن محمدی‌گرجی منتخب اول چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی گرجی‌محله، می باشد که زوایای بیشتری را از این موضوع به اثبات می رساند .

رئیس شورای اسلامی گرجی محله نوشته است :

 آنچه ما را ترغیب به پیگیری موضوع انتشار آن مقاله کرده است عشق و محبتی است که به جملگی شهروندان شهرستان بهشهر اعم از گرجی، رستم‌کلایی و سایر مراکز جمعیتی تابعه شهرستان بهشهر داریم.

در سطر سوم آن مقاله آمده است که "در سال 1023 هجری قمری طی جنگی که میان ایران و گرجستان رخ داد تعدادی زیادی از گرجی‌ها به اسارت شاه عباس صفوی درآمدند و به مناطق مختلف ایران تبعید شدند."

در این مورد باید اعلام کرد؛ گرجستان در جملگی صفحات تاریخ از حکومت مادها گرفته تا هخامنشیان و پس از آن در دوره‌های مختلف بخش لاینفکی از ایران بزرگ بوده است و آنچه آن را از مام مهین جدا افکنده است فزون‌خواهی دولت‌های روس و انگلیس و سستی و بی‌لیاقتی سلسله قاجار و ... بوده است.

همچنین نگارنده آن مقاله در همان سطر آورده است که حضور گرجیان در بهشهر به سبب تبعید اجباری است که از سوی شاه عباس اول صورت پذیرفته است.

اگر سخن نگارنده بر دشمنی گرجی‌ها با سلسله صفوی و به تبع آن ایران را درست فرض کنیم آیا این بی‌خردی نیست پادشاهی مثل شاه عباس اول در یک حرکت خارج از تدبیر سیاسی، دشمن را با دست خود در مملکت خویش جای دهد و تخم انتقام و کینه آن مردمان را در نهاد حکومت خویش پراکنده سازد؟

تبعید دشمن (گرجی‌ها) در خاک یک امپراطوری پرآوازه نظیر سلسله صفوی یک اشتباه استراتژیک نیست که توسط شاه عباس اول رقم خورده است؟ خانم نگارنده با قراردادن این فرضیه در دام چند اشتباه مهم در غلطیده است.

1- گرجی‌ها را خارجی و دشمن فرض کرده 2- شاه عباس اول را فاقد تدبیر سیاسی قلمداد کرده است. تاریخ گواهی می‌دهد مادر بسیاری از پادشاهان صفوی از بانوان گرجی بوده‌اند و شاه عباس اول مقتدرترین پادشاه صفوی است.

نگارنده آن مقاله در سطر دیگر آورده است" اکنون پس از 411 سال از تاریخ حضور گرجی‌ها در بهشهر و به مصداق شعر هر کس دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش، خواستار استقلال آیینی و نژادی و تاسیس شهری به نام گرجی‌شهر هستند."

لازم به توضیح است مطالبه مردم شهیدپرور و ولایی روستای گرجی‌محله در تاسیس شهرداری در این روستا هیچ ربطی به گرایش‌های ن‍ژادی و نستالژی تاریخی و انگیزه‌هایی از این دست ندارد و این مردمان رشید و شهیدپرور هیچ دورافتادگی از اصل و ریشه خود ندارند که نگارنده این مضمون را به مخاطب خود القاء می‌کند.

 


اصل و ریشه همه ما، ایران اسلامی و ارزش‌های ولایی آن است و گرجی‌ها با تقدیم بیش از 49 شهید در دفاع از شرف و کیان ایران اسلامی و بیش از دو صد جانباز و آزادگان قهرمان، آن را شرف دنیا و آخرت خود می‌دانند.

تفکر نژادی نه در خطه شهید‌پرور گرجی‌محله و نه در هیچ جایی از این خاک شهیدپرور جایی ندارد و ما خود را پیرو این آیه شریف از قران کریم می‌دانیم " یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر والانثی و جعلناکم شعوبا و قبایلا لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقاکم".

در سطر دیگر از آن مقاله آمده است " این درحالی است که دولت بنا به دلایل کارشناسی و ارزیابی‌های انجام شده از جمله اتصال آن به شهر رستمکلا، با خواسته گرجی‌ها مخالفت و در ادامه با حذف کد روستایی و الحاق آن به شهر رستمکلا و تعریف کد و محدوده جدید برای شهر رستمکلا تاسیس گرجی‌شهر را منتفی اعلام کرد."

آنچه که شما به‌عنوان دلایل کارشناسی یاد کرده‌اید و به دولت نسبت داده‌اید را باید از وجه دیگر نگریست. واژه الحاق گرجی‌محله به رستمکلا کمتر از شش ماه هست که بدین صورت کلید واژه برخی از افراد در عدم تمکین به آرا و نظر عموم مردم در آمده است.

شایسته است بدانید صرف قرابت و یا نزدیکی به یک شهر یا منطقه یا حتی یک کشور هیچ محمل حقوقی را فراهم نمی‌سازد که به زور و اجبار منطقه‌ای را جدا و یا ضمیمه به فلان خاک و یا کشور و شهر کنند و اگر فرض شما درست باشد باید کلیه مقاوله‌نامه‌ها و قراردادهای مرزی میان ملل و دولت‌ها را ساقط اعلام کرد.

دلایل تاریخی، فرهنگی، ملاحظات جمعیتی، اقتصادی و البته امنیتی مقوله‌هایی است که در یک بسته واحد درباره گرجی‌محله و رستمکلا باید به آن نگریسته شود که در باب الحاق گرجی‌محله به رستمکلا به جای خود عرض خواهم کرد.

در شش ماه اخیر در یک فرایند مشکوک و جهت‌دار، عده‌ای در گرجی‌محله با فریب و اغفال افکار عمومی، استشهادی را در گرجی محله با عنوان شهرداری مستقل اما با هدف الحاق گرجی‌محله به رستمکلا فراهم کرده‌اند و آن را به عنوان مدرکی دال بر خواست و اراده عمومی مردم گرجی‌محله به استانداری و وزارت کشور و البته هیئت دولت ارائه کرده‌اند.

آیا مدرک استشهادی شما مبنی بر نظر کارشناسی، این فریب بزرگ هست که عده‌ای به عمد، در یک پروسه غلط هیئت دولت و استانداری را در مقابل خواست عموم مردم قرار داده‌اند؟

پس از آشکارشدن این فریب بزرگ، اهالی با شتاب و عجله، استشهادی بالغ بر بیش از 3000 امضا فراهم آورده‌اند و تقدیم استاندار کرده و خواستار لغو و افشای این دروغ بزرگ شده‌اند. آیا انصاف است که استاندار و مسئولان شهرستان پس از اشراف بر کنه موضوع دستور به برگزاری انتخابات مستقل داده‌اند، متهم به عدم رعایت قانون شوند؟

خوب است بدانید براساس قوانین جدید جمعیت‌های روستایی بیش از 3 هزار و 500 تا 5 هزار سکنه می‌توانند از نعمت شهرداری برخوردار شوند و باز خوب است بدانید بسیاری از شهرها در همین مازندران دارای چسبندگی بسیار پیچیده‌تر از گرجی‌محله و رستمکلا بوده و هستند و از نعمت شهرداری مستقل برخوردار شده‌اند.

باز هم بدانید که نگارنده این سطور، به عنوان رای اول گرجی محله در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی با دلایل روشن مخالف الحاق گرجی محله به رستمکلا است. و البته بدانید چهار نامزد منتخب هم با صراحت با الحاق گرجی‌محله به رستمکلا با این کمترین هم نظر هستند.

و این نشان از نظر و اراده مردم شهید‌پرور و خانواده‌های معظم شهدا در مخالفت با الحاق گرجی‌محله به رستمکلا است. آیا می‌دانید نامزدهای طرفدار الحاق، در همین انتخابات شوراها در گرجی‌محله هیچ محبوبیتی نداشته و مغموم از جلب اعتماد عمومی، از دل‌های مردم هم رانده شده‌اند؟

در سطر دیگر آن مقاله آورده شده است که "موافقان این تصمیم بر این باورند که اضافه شدن جمعیت 7 هزار نفری گرجی‌محله به 11 هزار جمعیت رستمکلا، باعث تسریع در رشد و توسعه شهری و فراهم آمدن موقعیت، جایگاه و امکانات بهتر خواهد شد."

امکانات برای چه کسی، برای رستمکلا یا گرجی‌محله؟ این سخن شما زمانی مصداق داشت که رستمکلا به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارای مزیت نسبی به گرجی‌محله باشد. از نظر اقتصادی در همین ماه گذشته شهرداری رستمکلا در پرداخت حقوق کارکنان و عوامل خدماتی خود دچار بحران و مشکل بود و این بحران بدهی مثل خون در شریان حیاتی رستمکلا در جریان است.

به لحاظ اجتماعی، فرهیختگان گرجی، در تمام عرصه‌ها اعم از زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی و موسیقی و آیینی از سرآمدان استان هستند.

به لحاظ سیاسی، در تار و پود رستمکلا تقابل حاد سیاسی موجود است که حتی این کشمکش پس از هر پیروزی در انتخابات شهری و یا شهرستانی نه تنها مدیران ستادی را دستخوش تغییر می‌کند که حتی نیروهای صف را هم در گرداب طوفان خود اسیر کرده است. شاهد مثال، همین انتخابات شورا در رستمکلا است که مدیران شهرداری و البته مدیران مدارس را هم به چالش انداخته است.

خوب است بدانید ما و مردم‌مان در گرجی‌محله، فارغ از این کشمکش‌های سیاسی به دنبال عمران و آبادی زادگاهمان هستیم و در صورت الحاق همین مانده آرامش در گرجی‌محله فدای تقابل‌ها و کینه‌ورزی‌ها در رستمکلا خواهد شد. اگر افزایش جمعیت آنگونه که در تصور شما هست مزیت باشد چرا نکا و گلوگاه از شهرستان بهشهر جدا افتاده‌اند و گلستان از مازندران.

در سطر دیگر آورده‌اید که" اکنون با وجود ابلاغ دولت مبنی بر ادغام شهری گرجی‌محله و رستمکلا که گرجی‌محله یکی از محلات شهر رستمکلا محسوب شود و نه یک روستا"

آیا این آن امکاناتی هست که یک جمعیت به قول شما 7 هزار نفری با چهارصد سال پیشینه در این منطقه و مزیت‌های عینی نسبی زادگاهمان، گرجی‌محله را، محله‌ای از رستمکلا فرض کرده‌‌اید؟ کجای این عدالت است؟

در بازی قدرت در شهرستان، رستمکلا و غیر آن، به ما نیازمند هستند و ما خواهان رابطه موثر و سازنده با شهرستان بهشهر و به تبع آن رستمکلا هستیم و رشد و توسعه خودمان را نه با تحقیر در لغت الحاق بلکه همراهی و همدلی با شهرستان نه تقابل با آن می‌دانیم.

در سطری دیگر از آن مقاله آمده است" فکر عجیبی که برای برون‌رفت از مشکل موجود، به ذهن کارشناسان و مسئولان استان و بیشتر به ذهن مسئولان شهرستان خطور کرده است که باید اتصال بین گرجی‌محله و رستمکلا با کوچک کردن رستمکلا اتفاق بیفتد درحالی که رستمکلایی‌ها و گرجی‌های مخالف با شهر شدن گرجی‌محله با آن مخالف‌اند و آن را اتفاقی نادر که به نفع طرفین نخواهد بود توصیف کرده‌اند."

آیا به نظر شما، تمایل به بهره‌‌وری از نعمات نظام مقدس اسلامی با آن همه پیشینه شجاعت که در تاریخ سی سال و اندی سال، در مردممان سراغ داریم و ردپای آن مردی و مردمی در جای‌جای تاریخ مان از قصه قتل صفیر کبیر روسیه تزاری «گریبایدف» گرفته تا غیر آن مشهود هست، کوچک کردن و خوار کردن رستمکلا است؟

این چه استدلالی است که گرفتن حقی را مشروط به خواری فلان بدانیم؟ آیا شما گرجی‌محله را حیات خلوت رستمکلا فرض کرده‌اید که احیای حقی را خواری و کوچک کردن آنان (رستمکلا) قلمداد می‌کنید؟

آن موافقان الحاقی که شما از آنان در گرجی‌محله سخن می‌رانید؟ در کدام پستو خزیده‌اند که تاب پاسخ به استدلال منطقی را ندارند؟ قریب به سی سالی از شهر شدن رستمکلا می‌گذرد مردم ما چه خاطره‌ای از کمک‌های رستمکلا دارند جز این که از نام و اسم و جمعیت و سایر منابع گرجی محله برای توسعه رستمکلا بهره‌برداری شد و امروز تبری از آن همه بی‌مهری را خواری رستمکلا می‌دانید ؟

در سطر آخر آورده‌اید که "در این میان برخی از اشخاص حقوقی برای پایان دادن به مشکل مذکور، مخالفان طرح الحاق را به ادامه اعتراضات و مستند‌سازی آن برانگیخته‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است."

بدانید آنچه که برای ما مهم است و در صدر اولویت‌های ما قرار دارد امنیت شهرستان و پرهیز از خشونت و تنازع است و در نظام مقدس اسلامی دستیابی به حق بر مدار قانون، سهل‌الوصول‌تر از آن طنابی است که ما را متهم به آویخته شدن به آن می‌کنید.

قانون‌شکنی در سیره و مرام کسانی قرار دارد که بی‌توجه به خواست مردم در یک فضای صرفا محفلی درصدد القای منویات خود به مردم گرجی‌محله و به تبع آن شهرستان هستند و یقین می‌دانم قاطبه مردم شریف رستمکلا در این رای و نظر با ما هم عقیده‌اند.

بیژن محمدی‌گرجی- منتخب چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی گرجی محله


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

گرجی شهر را عشق است 4 دي 1395
چو باشد مستقلّ گرجی محله / شوند راضی همه اهل محله تمام گرجی ها هستند لایق / به استقلال خود گردند فائق که الحاق حقّ ما ضایع نماید / فتیر گردیم و بی مایع نماید که با الحاق شویم تحقیر ، بسیار / موافق نیستند گرجی در این کار که در گرجی محلّه ریشه داریم / محمّد جَبّهٰ وار اندیشه داریم نظر خواهی شده بارها زمردم / ندارند این دو همسایه تفاهم طرف گفتگو رستم کلا است / چهار صد سالی او از ما جدا هست دو روز دسته روی هستیم با هم / که تاسوعا و عاشورا محرّم همی خواهیم جدا از هم بمانیم / که قدر هم دگر بهتر بدانیم تمام گرجی ها در انتظارند / برای گرجی شهر ، روز می شمارند همه گرجی محلّه هم عقیده / که گرجی شهر ، خوش نام و جدیده کنند درخواست ز فرماندار بهشهر / که گرجی ها جدا خواهند یک شهر چو آمد « حجّتی » در این محلّه / بگفت یک کشور است گرجی محله که گرجی زورمند و پهلوان است / که در انواع ورزش قهرمان است که گرجی ها بسی شیرین زبانند / چو زیبا و رئوف و مهربانند که گرجی ها هنرمندان نابند / هم از فنّ و سواد چون آفتابند ندارد هیچ دهی اینقدر سرباز / هزار رزمنده و سیصد تا جانباز شهیدان محلّ پنجاه فزون است / که ایران عزیز زنده به خون است صفاهان دست گرجی اصفهان شد / پس آن گه وصف آن نصف جهان شد که گرجی ساخت سدّ عبّاس آباد / عمارت چشمه و هم صفی آباد که گرجی نقش در تاریخ دارد / در آبادان ایران بیخ دارد کند گرجی محلّه را گلستان / نمونه بشود در طبرستان بروخیل و محمد تسکی، میانده / سه طائفه ، یکی هستند در این ده چهارم طائفه ، آسیاب سر هستند / برای گرجی ها نام آور هستند همه دارند با هم انس و الفت // ز بسیاری امور دارند وحدت در استقلال گرجی پایدارند / به یک دل یک صدا پیغام دارند اگر یک بند شود نابود گرجی / نخواهد غیر گرجی شهر تاجی که خضرهم این یقین باشد برایش / که گرجی شهر باشد به(بهترین)سرایش شاعر:حاج خضر الیاسی گرجی
نا شناس 4 دي 1395
تا جان در بدن داریم از عزت و تمامین ارضی گرجی محله دفاع خواهیم کرد . ما فدائیان رهبر از دولت یازدهم می خواهیم حق مردم گرجی محله را ضایع نکند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.243 seconds.